Jsme hrdí na to, že jsou naši zaměstnanci Dobrými anděly
18.9.2017, Andělský blog, RozhovorySpolečnost Randstad působí v České republice od roku 2008, založena byla však o mnoho dříve, v Holandsku roku 1960, a nyní působí ve 39 zemích. V České republice je se svými 12 pobočkami jedním z lídrů na českém trhu personálních agentur. Jejich cílem je dosadit toho správného člověka na tu správnou pozici. Společnost podporuje několik charitativních projektů a mezi zaměstnanci najdete mnoho Dobrých andělů. I to je důvodem, proč se rozhodli přidat k projektu Zde pracují Dobří andělé. Nejen o tom jsme si povídali s paní Alžbětou Honsovou, která zde působí jako marketing & communication manager.
Vaše společnost se zabývá personálními službami. Nedávno se mi dostal do rukou Váš magazín Personal a musím říct, že mě zaujal svou jednoduchou grafikou, jasným a zajímavým obsahem zaměřeným na práci, kariéru a personalistiku. Jedná se o vůbec první vydání?
To nás samozřejmě těší, že se vám časopis líbí. Začali jsme s jeho vydáváním v roce 2015 a každý rok společnými silami s kolegy vytvoříme 3 čísla. Máme ambiciózní cíl – aby se z Personalu stal čtvrtletník a snad se nám to konečně podaří.
Jaký je aktuálně trend v zaměstnávání maminek po rodičovské dovolené? A také v práci na částečné úvazky?
Rozhodně se o zaměstnávání maminek na rodičovské nebo o návratu do práce s malými dětmi více mluví a to je dobře. Realita se ale liší obor od oboru a také dle lokality. Jsou firmy, které návrat maminkám nebo obecně rodičům malých dětí usnadňují a mají dokonce programy, které je aktivně zapojují do dění ve firmě. U nás jsme se rozhodli se na kratší úvazky a homeoffice maminek na rodičovské cíleně zaměřit, protože máme řadu pozic a činností, které celý úvazek nenaplní, dají se dělat i mimo „klasickou“ pracovní dobu a zároveň vyžadují už i nějakou pracovní zkušenost - a to všechno maminky na rodičovské splňují.
Randstad byl mezi prvními společnostmi, které se přidaly k projektu Zde pracují Dobří andělé. Co Vás k tomu vedlo?
Přivedli vás k nám kolegové, kteří již Dobrými anděly byli. Když jsem v roce 2014 nastoupila do Randstadu, hledala jsem cestu, jak se propojit s neziskovkami a charitativními organizacemi. Chtěli jsme se sice zaměřit zejména na oblasti, které souvisí s předmětem naší činnosti, ale také jsme chtěli, aby to bylo směrem, který bude blízký i našim zaměstnancům. Udělali jsme si mini průzkum a zjistili jsme, že jsme vlastně od začátku „andělská“ firma. To pro nás byl jasný impulz, jak vaši organizaci mezi našimi lidmi více propagovat.
Často se na nás firmy obrací s prosbou o doporučení, jakým způsobem projekt a nadaci Dobrý anděl komunikovat směrem k zaměstnancům. Jak jste zapojili své kolegy vy?
Začátkem všeho byl náš jasný úmysl začít organizovaně pomáhat a také jsme od začátku chtěli, aby to bylo i něco, co bude našim zaměstnancům blízké. Takže jsme se vlastně zeptali jich samotných.
Dozví se i Vaši klienti, že jste součástí projektu Zde pracují Dobří andělé? Pokud ano, jakým způsobem?
Určitě ano, máme logo projektu na webu, je součástí našich oficiálních prezentací, informaci o vaší činnosti přidáváme pravidelně do našich vánočních přání a dárků pro klienty atd. Nicméně snažíme se především předat informaci, že jsou to naši zaměstnanci, kdo pomáhá, a že jsme za to na ně hrdí. Rozhodně se nechceme „chlubit cizím peřím“.
Před několika měsíci nám psal jeden z dárců, že při výběru svého nového zaměstnání upřednostnil firmu, která byla součástí projektu Zde pracují Dobří andělé. Máte také zkušenost s tím, že při hledání práce lidé více sympatizují se společensky odpovědnými firmami?
Od určité úrovně pozic a řekla bych i vzdělání, už je zájem o společensky prospěšné aktivity potenciálního zaměstnavatele vlastně standardem. A rozhodně velké plus mají vždy lokální aktivity a také ty, které hodně zapojují samotné zaměstnance. Lidé vždy dávají přednost tomu, co vidí ve svém okolí a co je pro ně srozumitelné.
Poslední dobou se média věnují digitální revoluci, s níž se objevují nová pracovní místa a některá stávající postupně zanikají. Pociťujete již tyto změny?
Náš post-digitální svět se obecně vyznačuje tím, že se velmi obtížně předpovídá jeho vývoj. Všichni očekáváme, že některá místa definitivně zaniknou (zejména ta, kde je vysoký podíl opakovaných, mechanických úkonů - např. pokladní v supermarketu nebo některé finanční pozice). Každopádně ale v souvislosti s digitalizací zase některé nové pozice vzniknou - otázka je, jaké to budou a jaké znalosti k jejich vykonávání budou potřeba. S tím souvisí i jiný pohled na to, kdo je “ideální“ zaměstnanec. Tady už jsou změny vidět, protože do nového prostředí bude spíše než co kdo vystudoval nebo jakou má praxi, mnohem důležitější to, jestli se daný člověk umí rychle učit nové věci, je předvídavý, adaptabilní a flexibilní.
Děkujeme za rozhovor.